I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, May 22, 2011

BETUL KE..WAHAI WANITA..?



siapa kata jadi perempuan tu senang?

nak kena tutup sana, tutup sini

tengok budak lelaki, pakai baju pagoda pon orang x bising        

perempuan, stoking pon kena pakai

cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari

komfem x tahan bertutup semua

tapi, perempuan cool jek

tengah panas pon boleh lagi pakai jubah, hebat kan perempuan?


tengah2 sakit pon boleh senyum lagi sampai orang pon x perasan yg dia sakit


siapa kata jadi perempuan tu senang?

tiap2 bulan, mesti ada penyakit

nak pergi kelas pon susah

kalau boleh, masa tengah jalan tu nak jek meraung sbb sakit

cuba tengok budak lelaki , selamber jek

kadang2 setahun sekali pon susah nak dapat sakit

tapi, perempuan hidup berpuluh2 tahun dgn penyakit tiap2 bulan, survive jek


hebat kan perempuan?

siapa kata jadi perempuan tu senang?

hati ni Allah jadikan lembut betul

cepat jek sensitif

cuba tengok orang putus cinta

selalu perempuan yg paling susah nak lupa

lelaki lepas putus cinta cepat jek pasang baru

cuba pergi wayang tengok cerita hindustan

siapa yg paling teruk menangis?

perempuan kan?lelaki boleh gelak2 lagi

lembut tak lembut hati perempuan

tapi dengan hati yg lembut tu perempuan dapat mengkagumkan lelaki

hebat tak perempuan?

disebabkan susahnya nak jadik perempuan ni lah, ramai perempuan yg merajuk dengan Allah

diorang cakap, Allah x adil

kenapa Allah lebihkan lelaki?

kenapa perempuan kena dengar cakap suami?

kenapa syurga perempuan terletak di bawah kaki suami?

padahal jadi perempuan tu sangatlah susah

bak kata orang, nak jaga 10 anak lelaki, x susah macam nak jaga sorang anak perempuan

dan disebabkan perasaan negatif dekat Allah ni, ramai perempuan2 kat luar sana yg rebel

diorang pakai pakaian yg tidak menutup aurat dengan alasan, 'lelaki x payah tutup pon'

diorang berani bertepuk tampar dengan lelaki

diorang sanggup gadaikan diri diorang sbb percaya dengan janji manis kekasih yg busuk hati

kesian kan kat diorang?

disebabkan fikiran yg negatif terhadap Allah, diorang sanggup rosakkan diri diorang

diorang cakap diorang buat macam tu sbb Allah x adil

persoalannya sekarang

betul ke Allah x adil dengan perempuan?

betul, syurga perempuan terletak di bawah kaki suami

tapi, cuba ingat balik, syurga seorang anak lelaki terletak di bawah kaki siapa kalau bukan kaki ibunya?

betul, isteri kena ikut cakap suami

tapi, seorang anak lelaki kena taat pada ibunya 3 kali lebih utama daripada ayahnya

x adil lagikah Allah pada perempuan?

Allah bukan setakat adil, tapi Allah tu sangat sayang kat perempuan

untuk lelaki, syurga isterinya terletak di bawah kakinya

kalau paling banyak dia ada 4 orang isteri

cuma ada 4 orang yg syurganya bergantung pada seorang lelaki tu

tapi perempuan, ditakdirkan ada 15 orang anak lelaki

bermakna ada 15 orang yg syurganya terletak pada seorang perempuan tu

mashaAllah, hebatnya perempuan kan?

kenapa perempuan hebat?sebab kasih sayang Allah yg jadikan kita hebat

cuba dengar pula lagu2 yg berkumandang dekat radio

banyak lagu pasal perempuan kan?

contohnya macam lagu SUMAIYYAH,

jarang kita dengar lagu pasal lelaki

sayang x sayang Allah tu dekat perempuan, sampai perempuan dikasihi macam tu sekali dekat dunia

tengok pula, bila seorang lelaki berjaya

orang akan cakap

'disebalik kejayaan seorang lelaki terdapat seorang perempuan di belakangnya'

kita x pernah dengar orang cakap

'disebalik kejayaan seorang perempuan terdapat seorang lelaki di belakangnya'

kan?hebat x Allah jadikan perempuan tu?

masih x adil lagikah Allah dekat perempuan?

Allah sebenarnya terlampau adil dekat perempuan

sampaikan disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni

perempuan senang nak masuk syurga

tengok hadis ni

"Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai."

(Hadis Riwayat Ahmad)

x adil lagikah Allah dekat perempuan?

oh perempuan, sedarlah

betapa sayangnya Allah dekat kita

betapa cintanya Allah dekat kita

tapi, kenapa kita nak rosakkan diri kita kerana fikiran2 negatif yg x berasas dekat Allah?

Allah jadikan perempuan tu sebagai hiasan dunia

bayang, dunia yg besar ni, dunia yg cantik ni, kita jadi hiasan

dan seindah2 hiasan tu adalah wanita solehah

kesiannya dekat kita kalau kita tolak untuk jadi seindah hiasan kan?

Saturday, May 21, 2011

dedicateD 2 FREns that ALWAYS bside ME

Hadis Anas bin Malik r.a:
 

Nabi s.a.w telah bersabda: Tidak sempurna iman seseorang itu, sebelum dia mengasihi saudaranya atau baginda bersabda: Sebelum dia kasihkan jiran tetangganya, sebagaimana dia kasihkan dirinya sendiri.

_____________________________________________________

SAQIRAH BINTI MOHD NASARUDIN
^^this my closer,my twin,my bff...kisah frenship y mnarik..dlu tyme sek,duk sbelah2..dlm hostel,katil pun sbelah2..jatuh moto sma..gosip ssame heee2..ALHAMDULILAH..ALLAH nak je kita stil dekat lg bila DIA tmpatkan kita d UNISZA sme2 t..even kos lain (human source vs islamic study)..tapi kmpus same..UNISZA akn mnjadi saksi pshbatan kita pas ni..selmat berjuang..^^

SITI NURLIANA BINTI MOHAMAD ZAKI
^^thnx sbb jd kwn aku..slmat bjuang di KMK KEDAH(CHANGLUN)..struggle btol2 dlm matrik ni ni..kalau ang bjaya.aku org ptama akn ucp thniah..-aku akn pastykan-hee..never give up.msty susah nk jumpe t,cuti xsame kan..tnggu raya t..kita hang out ag same2..jage diri+iman+haty..moga ALLAH kuat lagi ukhwah antara kita even berjauhan terpisah antara dua benua..-over kan-^^

NUR FAEZAH BINTI RUSLI
^^rindu la kt ang..dh la susah jume..thnx slalu trun kulim untuk km..trip skali pun dh nk cecah rm2*.** kan..he..gd luck kt tmpat baru t(ASASI LAW,UIA)...de jgk sorang kwn aku akn jadi lawyer t..aku akn rndu ang..guna kmmpuan OTAK ang 2 untuk dpt poiter y mletup k..nak je tngk kita smua bjya..all the bez...^^

ANISA BINTI ADENAN
^^ni sorang kawan aku y paling kecik..tp smngat dy besar..yg ni bakal akuntan-insyaALLAH-..cmne la khabr ang kat sane kan..gtaw aku kalau ssape buli ang..buli je balik..ingt balik pnglamn kita toucher budk2 dlu..he..t jgn lua cita kt aku pnglaman kat sana(DIPLOMA PNGURUSAN BANK,UITM MERBOK)..masing2 dah bawak haluan sendri..rndu gle la zman sek y mrapu 
2..hee^^

NURUL SYAZWANA BINTI ABDUL RAHIM
^^ni r kwan y aku nak tggu sngt knduri nasi minyak dy sbb aku y satukan dy ngn bf dy..he..lame kot depa..jage dy bek2 wana demi aku..he..blja rajin2 t kat(POLITEKNIK TUANKU SYED SIRAJUDDIN ARAU PERLIS,PNGAJIAN PERNIAGAAN)..jg lupe aku naa..ha bole la ang jadi consltn t..ingat x angan2 kita nak wat bsnes catering+pngantin +conopy..he(zaman gile2 2)..BTW all the bez...^^

NUR HANIS BINTI ROSLAN
^^NI kwn aku y pling mnja la..he..nk je dekat ngan mak dy kat umah n bsama kucing2 dy 2..stdy rajin kat sek 2..t mbung dgree pastykan U y hebat k dari kami..tngkap pointer y tnggi2..ntah t bOLE jdi doktor haiwan KAN..-AMIN-..gd lucK(PRA U KMNUSIAAN.SMKK)..hope intvwe untuk SPA 2 dpt..pape pun,hope ukhwah y terbina nver say gd bye^^

^^aku tetp syg ang even de kisah silam antra kita..xpe aku maafkan n cbe tima dgn aty y terbuka..selmat bjuang kt sek baru(PRA U KEMANUSIAAN,SMKK)..-btol ke x.xpasty-hee..gunakn otak ang y expert bab baca mbaca ni sbaiknya..kenangan kt ASMKTJ,xkan aku lupa..borak smpai 3 pagi kan..tah sembang pe pun xtaw..lepak kat BILIK busana 2,smbil mkn2..bez kan..^^

NUR AMALINA BINTI AZMAN
^^aku rndu gelak ang wey..haha..btw ang cane.masih pk ke nak smbng mne..POLI dpt jauh plak..stil ngan fom6 pun ok..t ang bole amik pndidikn kan..nak jadi ckgu sejarah kan...he..dok sek baru msty bez..he tak se'bez' kgkawan kt jlutong..kan?he..gd luck..(PRA U KEMANUSIAAN ,SMKK)

 NUR ANASHUHA BINTI MD ISA
^^ngan ang je wey aku xde gmbar..he..soe..yagn tudung putih ni ha chua..cane ko..KPTM ke FOM6 ke...he..xpe t dah cmfirm aku edit lain post ni..he...tkot nk msg ang.almklumlah..ornag bkerjaya kan..hee..t toke clcom blue cube 2 serang aku plak..hee..k2,kat mne pun blaja t,jgn lupa aku k..drive crefully..paling pnting jagn lupa jmput aku mam nasi mnyak t..hee^^
____________________________________________________________________________

Yang indah itu pertemuan
Yang manis itu kemsesraan
Yang pahit itu perpisahan
Yang tinggal hanyalah kenangan

Sahabat akan mencari walau tak dicari...
Sahabat selalu memberi walau tak diberi...
Sahabat akan menerima walau tak suka...

"Selemah-lemah manusia ialah orang yg tak boleh mencari sahabat dan
orang yang lebih lemah dari itu ialah orang yg mensia-siakan sahabat yg
telah dicari"

Monday, May 9, 2011

rZEKI D mana2..susah dulu,seng kmudian

__________________________________________________
Assalamualaikum.Alhamdulilah anda layak utk ke Mesir.Surat tawaran & lain2 yg berkaitan sadang dalam proses utk diposkan kepada anda,Tahniah!
________________________________________________
                                 TAHNIAH!!!
Adalah kami dengan sukacitanya memaklumkan bahawa saudara/i ditawarkan masuk ke Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) bagi mengikuti program pengajian seperti berikut:
PROGRAM  :  D2701
  :  DIPLOMA PENGAJIAN ISLAM (SYARIAH)
KEMASUKAN  :  SESI SEM I 2011/2012
TEMPAT  :  UniSZA KAMPUS GONG BADAK
TARIKH DAFTAR  :  6 JUN 2011 (ISNIN)
 _________________________________________________________________________________________




T A H N I A H !

Anda Ditawarkan Untuk Mengikuti Pengajian Ke Tingkatan 6 Bawah
Berikut Adalah Maklumat Tawaran


NO KAD PENGENALAN:93080808****

ANGKA GILIRAN:KM043A151
NAMA:NORAZIZAH BINTI ABD MANAN
SEKOLAH ASAL:SMK TAMAN JELUTONG
JURUSAN:AGAMA
SEKOLAH DITAWARKAN:SMKA SIK
TARIKH MENDAFTAR:9 MEI 2011
___________________________________________________________



    
 
NO KAD PENGENALAN / PASSPORT
IC / PASSPORT NUMBER
930808******
   
 NAMA
NAME
NORAZIZAH BINTI ABD MANAN
   
 
PROGRAM YANG DITAWARKAN
OFFERED PROGRAMME
ASASI PENGAJIAN ISLAM
FOUNDATION OF ISLAMIC STUDIES
   
 SESI PENGAMBILAN
INTAKE SESSION
JUN 2011
JUNE 2011
 _______________________________________________________________________
agak pening pk yang mana satu nak..masing2 de kelebihan tersndiri...
nak bncang ngan family pun xsempt,,stpm dgn cara stpm(singkat,sjil laku)
,diploma(lama,sjil leyh minx keje,jauh),mesir(jauh,ongkos nya lagi)...
lau nak ikukan,nak nsgt ke mesir 2..tapi pk pasal abh...
trus xjd..yela,kalu dah pegi sana...ntah bila nak balik...sush nak balik..
SETEL SATU HAL!!

FOM6 plak...aika ngan pia ajak aku smbung fom6 kat smap labu..sek cluster 2.
.lau nak smbung,isnin dah kna g dftar...aku pe psiapan pun xdak..
baju,barang bk dok asrama...mak abh xde kat uma..slalu mak buatkan baju sek..
tarikh dh lepas..aku un xg..

DIPLOMA je la...alhamdulilah,dpat..kos pun ok,minat..tarikh nak dftar agk lmbat g..
sempat la aku prepare..n mudh2an abah pun sembuh tyme nak g sane t..
leh antar aku g sane....lau x,abg kak aku la...abah cepat2 sembuh k...
t leyh antar adk g sane..(de ckp kat abh,abh kena sihat taw,t sape nak antar adk g trggnu,kita p awal leyh jln2 kan...:(..abh ngis!)

XLAMA DAH,kan jadi mhsswi di unisza,kmpus ktmprori islam,jabtan syriah...!!

TAKOt sbenarnya,minx2 la dpat kawan y baik kat sana..n bole bimbing aku t...
pngaruh kawan ni kuat taw...tmbah berada d prantauan(perantaun la sngt)..
jauh dari kluarga..kawan 2 pnting gila...hopefully!
____________________________________________________________________


Wednesday, May 4, 2011

thnx KAWAN

"JIejah ampa kuat la"....hah.kuat...."yela,ampa de bnyk mslh,tp muka tenang je....''

Behei Piqah memohon ampun dan maaf diats segala kekurangan mase bersamee waktu nie kan kan samede waktu sedar ataupon tidakkk . segala khilaf jugak harap d lupaa kan harap d maafkan jugak yeee yeee . ampun Tuanku ! terima kasih jgk jijah . . terima kasih semuaa . hehehe . :D ♥
p/s..tq bhey,,teman kami balik jenguk2 ayah km..km taw ampa boring gile dok sane..km pun nk mix mf sgla pe kkurngan k..km ngis taw xwak2 upload gmbar2 kite..ahh..ingt pesn km k...jge diri..jge hati..jge iman.bile dah smbung blaja t...ampa kwan km slmanya..doakan bg mslh km cpt slesai n ayah km cepat sembuh taw...
_________________________________________________________________

Ketika mula bertemu.Terasa bagai telah lama bersua.Kau sambut hulur tanganku.Bertegur sapa penuh mesra

Masa terus berlalu
Dan kita tetap seiringan berjalan
Menempuh onak liku.Lalui semua suka dan duka bersama.Biarlah apapun rahsia.Dan kelemahanmu tetap engkau temanku

Riangnya saat kita ketawa.Asyik senda dan bercerita.Walau sesekali pandangan kita berbeza.Andainya tetap serupa

Adakalanya kita juga saling terluka.Namun di akhirnya kita tetap bersama

Dan kini dipisahkan dua benua.Saling mengejar cita.Tak pernah kulupakan.Detik yang indah bersamamu temanku


___________________________________________
ya ALLAH,aku pohon kpadamu..kuatkn lah tali ukhwah antara kami...moga kaseh yg tersemat mnjadikan ukhwah ini sntsa dredhai olehMU...
kau kuatlah driku dlm mghadapi smua mslh ini...ssngunya ada hkmah     dsbalik sgala ujian..jauhkan aku dr sgla nkmat dunia seandainya smua itu mnjadikan aku lupa kpdaMU..kau smbuhkn lah ayhnda tercnTA MANAN BIN MAT DIN...agar bliau dpt mneruskan hari2 dgn baik...AMIN!
_______________________________________